fredag 14 mars 2014

I väntan på värmen

Man kan väl inte direkt påstå att naturen visar sig från sin vackraste sida nu i mars månad. Men eftersom vädret varit hyffsat bra så har vi passat på att elda av en del av marken som ligger i anslutning till köksträdgården. Planen är att det ska bli ett litet vindskydd där jag kan "gömma" komposten bakom. Med en stor köksträdgård behövs också en gedigen jordfabrik om man inte vill köpa all jord på påsar, och det är verkligen inte att rekommendera, varken ur miljösynpunkt eller av ekonomiska skäl. Komposten är enligt vissa trädgårdens hjärta, och kan jag väl delvis hålla med om, men i ärlighetens namn så har jag nog aldrig sett en vacker och dekorativ kompost, så jag föredrar att gömma den lite. Förhoppningsvis får jag även ett litet vindskyddat hörn sär jag kan ställa några krukor med tomater och lite annat. Vindskyddet bygger jag av gamla stolpar som inte duger till fårstängsel, mellan stolparna ska fläta in långa böjliga grenar av hassel och sälg, kanske blir det något annat trädslag också, man tager vad man haver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar